De "BluEarth-GT AE51" is gebaseerd op het basisontwerp en de materiaaltechnologie die worden gebruikt voor YOKOHAMA's wereldwijde BluEarth-bandenmerk, "met respect voor het milieu, de mens en de maatschappij". De superieure rijeigenschappen, het comfort en de milieuprestaties van deze banden maken ze tot uitzonderlijke Grand Touring banden. Yokohama Rubber is actief bezig met de ontwikkeling van banden die gebruik maken van zijn geavanceerde "BluEarth"-technologie, en veel van deze banden worden nu in de fabriek gemonteerd op een grote verscheidenheid aan nieuwe automodellen, waaronder de nieuwste sedans, SUV's, sportauto's en compacte auto's.
Yokohama Rubber Company zal zijn "BluEarth-GT AE51"-banden leveren als originele uitrusting (OE) voor de nieuwe MAZDA3 van Mazda Motor Corporation. De nieuwe MAZDA3 is af fabriek uitgerust met 205/60R16 banden in de maat 92V. BluEarth-GT AE51 banden worden gemonteerd op MAZDA3 voertuigen die verkocht worden in alle markten behalve Noord-Amerika.
Een "torsie" patroon, dat doet denken aan de bladen van beroemde Japanse zwaarden, is gevormd om meer stijfheid van de ribben te garanderen.
De afgeschuinde lamellen verhogen de uniformiteit van de contactdruk op de grond met het loopvlakoppervlak, en dragen bij aan het verhogen van het totale volume van de randen.
Een unieke patroonontwerptechnologie die bijdraagt aan geluidsreductie.
Vijf soorten blokplaatsingen met verschillende lengtes zijn uitgelijnd om geluiden te verminderen.
De BluEarth-GT AE51 biedt hetzelfde niveau van stilte als de traditionele BluEarth-A band van Yokohama, terwijl de algehele stijfheid wordt verhoogd.
De stijfheid van de interne schouder is gekalibreerd met fijne groeven in een perifere richting, voor een soepelere rit en meer comfort.
Een blinde groef is aangenomen voor de rib van de externe schouder, waardoor de stijfheid toeneemt.
Het patroon heeft drie brede ribben in het midden.
De continue ribben rondom de band verhogen de perifere stabiliteit, wat resulteert in een betere stabiliteit bij hoge snelheden in een rechte lijn.
De elektrische type groeven verhogen het totale volume van de randen terwijl de stijfheid van het loopvlakblok behouden blijft.
Dit verbetert de grip prestatie verder door het deel van de rand dat het water onder het loopvlakblok verplaatst, te vergroten.
Het unieke "Dimple Shoulder" ontwerp op de zijkant en de schouder helpt overtollige warmte af te voeren, wat op zijn beurt de brandstofefficiëntie verbetert.