Het bandenmerk Federal is een wereldwijd bedrijf dat nauw samenwerkt met lokale experts. Met meer dan 200 distributeurs verspreid over zes continenten, staat Federal Tires bekend om zijn inzet voor ethiek, sociale verantwoordelijkheid en de bescherming van het milieu via groene mondialisering.
Federal Tire, opgericht in Taiwan in 1954, profiteerde van een technische samenwerking met Bridgestone Corporation van 1960 tot 1979 en met Sumitomo Rubber Industries (Dunlop Tires) van 1981 tot 2000. Deze samenwerkingen stelden Federal in staat om de technische vaardigheden te verwerven die nodig zijn om zijn eigen merkbanden - Federal Tires - te produceren. Tegenwoordig beschikt Federal over een sterk distributienetwerk in het buitenland met meer dan 182 nationale/regionale vertegenwoordigers in 121 landen. Op de binnenlandse markt worden de distributiekanalen beheerd door haar dochteronderneming, Federex Marketing Corporation.
Met geavanceerde technologie, strenge kwaliteitscontroles en hoog gereguleerde veiligheidsnormen, blijft Federal innovatieve en hoogwaardige banden ontwikkelen voor UHP-, SUV-, LTR- en PCR-lijnen. Het merk maakt aanzienlijke groei door de voortdurende verbetering van het volledige assortiment hoogwaardige banden, waaronder UHP-, SUV- en winterbanden.
Om alle problemen effectief op te lossen, heeft Federal het programma Advanced Product Quality Planning (APQP) opgezet, dat tot doel heeft een gedetailleerde kwaliteitscontrole door het hele bedrijf te waarborgen. Als onderdeel van dit programma heeft Federal ook het "Self Motivated Quality Assurance System" ingevoerd voor haar medewerkers in de frontlinie.
Om de uitzonderlijke prestaties van Federal te behouden en te verbeteren, heeft het merk de ISO-90001-normen geïmplementeerd en de QS-9000-parameters aangenomen voor kwaliteitsborging. In de loop der jaren heeft Federal bovendien verschillende prijzen en certificaten ontvangen van autofabrikanten zoals Ford en GM.